You are currently viewing מהי פרגולה?

מהי פרגולה?

"מגורים בחוץ" הוא ביטוי ענק בימינו, ושום שטח מגורים בחוץ אינו שלם ללא פרגולה. אבל מהי פרגולה, בפרט? בשימוש לתיאור מערך של מבנים, המילה "פרגולה" מתארת מבנה של ארכיטקטורה חיצונית שלעיתים מטשטשת את הזהות האמיתית שלו.

 

מהי פרגולה באמת?

הגייה: "purr-go-lah", התרגום הלטיני המילולי של המילה פירושו להניח גדר או גפן. באיטלקית, פרגולה מתייחסת לענבים שמתרבים יתר על המידה על סורגים. עם זאת, במונחים הפשוטים ביותר, פרגולה מודרנית מוגדרת במדויק יותר כמבנה צל חיצוני המספק מחסה ופרטיות. אף על פי שהשם משמש לעתים קרובות לסירוגין, פרגולות אינן זהות לסוככים או לגזיבו, ויש יותר במבנה שלהן ובשימוש בהן מאשר בסוכות ירק או בסורגים.

 

סוכך

סוככים קבועים עם לוחות בד נשלפים מספקים צל לאזורים הצמודים למבנה הבית או הבניין.

 

גזיבו

המבנה שעומד באופן עצמאי, הוא בדרך כלל קטן יותר מפרגולות מגורים או פרגולות מסחריות, וכולל צורה מעוגלת/מתומנת עם רצפה מוגבהת וגג סגור.

 

סוכת ירק

מבנה בעל גג פתוח עבור חופת גפנים. מבנים אלה מספקים יתרונות אסתטיים, אך כאשר האזור שמתחת פתוח לשמיים, הם מספקים הגנה מועטה מפני גשם ושמש.

 

מאפייני הפרגולה

אף על פי שהסגנונות והחומרים המשמשים לבניית פרגולות השתנו, מטרתם של מבני צל שימושיים אלה לא השתנתה בתפיסה האנושית במשך יותר מ-3,000 שנה. עם הנוחות המקורה לחיק הטבע ויצירת הכלאה מרתקת של חלל פתוח וסגור, פרגולות מודרניות למגורים ומסחר יכולות להיות עצמאיות או מחוברות למבני בניין והן משמשות לכיסוי שבילים, כניסות ונקודות יציאה, להרחבת שטחים חיצוניים ולסיפוק מחסה לפינות ישיבה בחוץ. בנוסף, בניגוד לבני דודיהן הקטנים והעגולים יותר, פרגולות מגורים ומסחר הן בדרך כלל שטוחות עם גג פתוח למחצה, הנתמך על ידי מספר עמודים אנכיים.

 

סגנון פרגולה מודרני

מצרך חם למי שמקווה להוציא יותר משטח המגורים החיצוני שלו, הטכנולוגיה של ימינו לא הלכה לאיבוד בפרגולות. חומרים כמו אלומיניום מייצרים פרגולות מגורים ומסחר שיחזיקו מעמד כל החיים, והן גם אינן דורשות תחזוקה רבה יותר מאשר ניקוי מדי פעם עם מים וסבון. בנוסף, עיצובים חדשים של פרגולות מגורים ומסחר, כמו פרגולות גג מרופדות, מציעות ורסטיליות שאין דומה לה, ומאפשרות לכם ליהנות מכמות מושלמת של שמש, צל או מקלט מפני הגשם בלחיצת כפתור.

 

התחילו ליהנות בחיק הטבע. למידע נוסף על האופן שבו הפשטות והפונקציונליות הנצחית של פרגולות יכולות להוסיף המון לבית או לעסק שלכם, צרו עמנו קשר בהקדם.