מה מותר ומה אסור כאשר מבצעים דיאטה וסובלים מבריחת שתן

מה מותר ומה אסור כאשר מבצעים דיאטה וסובלים מבריחת שתן

אנשים החיים עם בריחת שתן בדרך כלל יכולים למצוא הקלה על ידי שינוי התזונה שלהם.

"אנו שוכחים שחלק מהדברים שאנו אוכלים גורמים לבעיות שלנו", אמר ז'אן פורקרוי ז"ל, רופא אורולוג שהיה מבוסס בוושינגטון הבירה, בראיון לשנת 2011.

הימנעות מדברים המגרים את השלפוחית, מווסתים את כמות צריכת הנוזלים שלך והגדלת הסיבים התזונתיים שלך הם רק כמה מהדרכים בהן אתה יכול לאכול טוב יותר כדי לשפר את הסימפטומים של שלפוחית ​​השתן.

גלה מידע נוסף על המנות של ניהול מצב זה באמצעות דיאטה.

 

מזון שיש להימנע ממנו אם יש לך בריחת שתן

רופאים זיהו מספר מאכלים ומשקאות שיכולים להחמיר את פעולת השלפוחית, כולל:

משקאות עם קפאין ומזונות

אלכוהול

אוכל חריף

פירות ומיצים של הדרים

משקאות מוגזים

חלב ומוצרי חלב

סוכר או דבש

ממתיקים מלאכותיים

 

כאשר מזונות ומשקאות אלה נאספים בשלפוחית ​​השתן, זה יכול לגרום לגירוי וכתוצאה מכך התכווצויות שרירים בשלפוחית ​​השתן. עוויתות אלו יכולות ליצור את הדחף הפתאומי להשתין ולהגדיל את תדירות ההשתנה שלך. מכיוון שכל אדם יגיב באופן שונה להפעלת מזון – קפה עלול להטריד אדם אחד, בעוד חלב יכול להיות בעייתי עבור מישהו אחר – הרופאים מציעים לנהל יומן אוכל כך שתוכלו לראות אילו מזונות משפיעים עליכם ביותר.

אך ישנם משקאות מסוימים שידועים כגורמים לנסיעות חוזרות לשירותים. אפילו כמות מתונה של אלכוהול, קפה, תה או סודה תגדיל את כמות השתן שעל השלפוחית ​​שלך לנהל. מחקרים שפורסמו בספטמבר 2016 בכתב העת אורולוגיה הראו כי כמעט מחצית מהאנשים מעל גיל 60 ששותים יותר מ -300 מ"ג קפה ביום (קצת יותר מכוס) סובלים מתופעות של יתר שלפוחית ​​השתן, שהיא גבוהה משמעותית לעומת עמיתים שאינם צורכים כמויות גדולות של קפאין.

כמו כן, הוכח כי כימיקלים בסיגריות מגרים את השלפוחית ​​ומעלים את הסיכון לסרטן שלפוחית ​​השתן. עישון עלול לגרום לעוויתות שיעול המגבירות בעיות עם בריחת שתן במתח. האגודה האמריקאית לסרטן מציעה משאבים נרחבים לפרישה, ומציינים כי מעשנים נוטים לפחות פי 3 לחלות בסרטן שלפוחית ​​השתן בהשוואה ללא מעשנים.

ניתן לרכוש מוצרי ספיגה למבוגרים על מנת לעזור בבריחת השתן.

 

אוכל ושתייה לבריאות מיטבית

ד"ר פורקרוי המליץ ​​להתמודד עם בריחת שתן על ידי הפיכת הדיאטה שלך לפשוטה ככל האפשר.

"לעיתים קרובות, המטופלים שלי מתחילים עם קרם חיטה ואוכל לתינוקות ואז מוסיפים לאט יותר אוכל כדי לראות מה גורם לבעיות," אמרה.

מכיוון שעצירות יכולה לגרום או להחמיר דליפת שתן, עליכם לוודא שאתם מקבלים מספיק סיבים על ידי מילוי התזונה היומית שלכם במזונות הבאים:

פירות ללא ציטרוס

דגנים

קטניות

ירקות

"ברוב הדברים האלה אתה יכול לעשות מעט ניסויים וטעויות – נסה דיאטות חיסול מסוימות או לחסל נוזלים מסוימים כדי לבדוק אם יש השפעה חיובית," אומר בנימין מ. ברוקר, MD, אורולוג ב- NYU Langone.

ישנם מספר מיצים שמפעילים פחות את שלפוחית ​​השתן שלך מאחרים, כולל תפוח, ענבים, דובדבן וחמוציות. מיצים אלה עוזרים גם בכך שהופך את השתן לחומצי יותר, מונע את התפשטות החיידקים ובקרת ריח השתן. אך היזהרו מתוספים במשקאות אלה. מחקר שפורסם במרץ 2016 בכתב העת Research and Reports in Urology ציין כי ממתיקים מלאכותיים יכולים להגדיל את הסבירות ל- OAB. וזכרו לשתות הרבה מים שזו הדרך הטובה ביותר לחות את גופכם.

סגירת תפריט